Even voorstellen: Ons enthousiast en gedreven Voltec-Team


Bovenste rij v.l.n.r.: Gert Koerselman, Rob Spierings, Yolanda Acebron-Driesen, Ruud Splint, Ron van der Kuijl, Resie van der Steen, Patrick Thissen. Zittend v.l.n.r. Sylvia Pluim-Mentz, Theo Schrooders, Peter van de Goor.

‘In mijn column bij deze nieuwsbrief staat dat 2018 wat mij betreft een jaar wordt waarin we met optimisme de vorig jaar ingezette strategie richting de sector industrie voortzetten. Daarvoor moeten we nog korter op de bal spelen, sneller reageren op behoeften vanuit de markt en beter meedenken met de klant. In combinatie met onze aangescherpte afspraken met leveranciers, grotere voorraden en kortere productie­tijden willen we adequaat op zich wijzigende marktomstandigheden inspelen.’

Een hele mond vol, denk je als je het statement leest dat Voltec-directeur Peter van de Goor hierboven afgeeft. De vraag: hoe ga je dit waarmaken, wat is er nodig om dit voornemen met succes uit te voeren? Opnieuw Peter van de Goor: ‘Daarvoor heb je een

enthousiast en gedreven team nodig dat zijn kennis, kunde en ervaring graag in dienst stelt van de wensen van klanten en opdrachtgevers. De ploeg waarmee wij deze wedstrijd spelen en de specialismen die zij vertegenwoordigen, stel ik in dit artikel daarom graag voor.’

Om te beginnen zijn dat Ron van der Kuijl en Gert Koerselman, vertelt Peter van de Goor. ‘Beide mannen zijn doorgewinterde en ervaren accountmanagers die beschikken over een uitstekende technische bagage en kennis van ons product. Zij hebben in de markten waarin wij actief zijn, de industrie in het bijzonder, hun sporen ruimschoots verdiend. Ron en Gert zijn actief in het hele land, onderhouden de contacten met onze klanten en zorgen tevens voor nieuwe aanwas. Zij doen dat onder andere door in hun verkoop­gesprekken klanten op maat te adviseren over de toepassingsmogelijkheden van de kabelproducten van Voltec en de prijzen die wij daarvoor hanteren. Daarnaast informeren zij iedereen die vragen heeft over de nieuwe CPR-regeling uit 2017.’

Een succesvolle salesafdeling kan niet zonder een commerciële binnendienst die naadloos aansluit bij de opdrachten die worden verworven. Het team dat namens Voltec die klus klaart bestaat uit Ruud Splint, Rob Spierings, Patrick Thissen en Yolanda Acebron-Driesen. ‘Ruud is bij uitstek onze technisch specialist, dé vraagbaak voor iedereen die op zoek is naar informatie over onze kabelproducten en hun gebruiks­mogelijkheden en toepassingen’, legt Peter van de Goor uit. ‘Hij verzorgt bovendien productpresentaties bij klanten in Nederland en België en focust dan vooral op het probleem of de vraag die klanten hem voorleggen. De rol die hij daarin neemt is zo objectief mogelijk. Dat is namelijk wat Voltec wil zijn: een bedrijf dat integer, eerlijk en transparant klanten tegemoet treedt en samen met hen zoekt naar kabeloplossingen voor het probleem waarmee zij ons benaderen. Yolanda en Patrick zorgen er als begeleiders van het verkoopproces in een soepel samenspel met Gert en Ron voor dat offertes, opdrachten en leveringen correct en tijdig worden uitgevoerd of opgevolgd. En als er al klachten zijn of fouten worden gemaakt, zijn zij ervoor verantwoordelijk dat er een snelle en faire oplossing komt. Ook onderhouden zij als binnendienstmedewerkers nauwe contacten met vaste klanten. Patrick concentreert zich hierbij vooral op DSM, Chemelot en de EPC’ers waarmee wij actieve en warme contacten onderhouden. Yolanda heeft de Belgische klanten als voornaamste aandachtsgebied. De overige klanten worden door beiden opgepakt waarbij Rob hen regelmatig ondersteunt. Daarnaast is Rob verantwoordelijk voor de logistieke afhandeling en voor het magazijn.

Hij zorgt voor het op peil houden van onze voorraden, de haspelretourservice en de praktische levering van kabels vanuit ons magazijn naar klanten. De DSM-site is daar een goed voorbeeld van.’

Het team in Heerlen wordt gecompleteerd met Sylvia Mentz Pluim en Resie van der Steen. Sylvia of Resie zijn vaak de eersten waarmee klanten te maken krijgen als zij het Voltec-kantoor in Heerlen bezoeken. Peter van de Goor: ‘Als administratief medewerker houdt Resie zich onder meer bezig met factureren, de haspeladministratie, de postafhandeling en het verwerken van inkoopfacturen. Daarnaast houdt ze nauwgezet de openstaande en vervallen posten in de gaten en zorgt zij voor tijdige betaling door de klanten. Sylvia is onze office manager en steun en toeverlaat van financieel directeur Theo Schrooders. Haar grootste verantwoordelijkheid is de dagelijkse boekhouding, in het bijzonder onderhoud van financiële stamgegevens, bank- en personele mutaties,

het zelfstandig uitvoeren van betalingen, de projectfacturering. Verder doet zij voor de directie het agenda­beheer. Tenslotte: een goed functionerende onderneming heeft in de leiding mensen nodig die met twee benen op de grond staan en het praktische werk niet schuwen. ‘Theo Schrooders is onze uiterst deskundige financieel directeur’, vertelt Van de Goor. ‘Hij houdt onze cijfers nauwlettend in de gaten en komt meteen in actie op het moment dat de trein onderweg dreigt te ontsporen. We zijn heel blij met hem, want dankzij Theo weet ieder van ons op de dag af hoe we er financieel voor staan en waar we moeten verbeteren. Hij is tevens verantwoordelijk voor onze automatisering. Zelf heb ik de commerciële leiding.

Ik help en faciliteer zo goed als mogelijk mijn team en stuur dit aan, de afdeling verkoop in het bijzonder. Daarnaast ben ik geregeld buiten de deur en heb ik contact met onze belangrijkste klanten of bedrijven die dat zouden kunnen worden.’

Met een slagvaardig team, dat uitstekend samenwerkt en toegerust is op zijn taken en dat klanten ziet als de belangrijkste stakeholders van het bedrijf wil Peter van de Goor de doelstellingen voor 2018 realiseren, laat hij weten. ‘En ik ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken’, besluit hij zelfverzekerd.



« terug naar overzicht